Go!

9 juli 2021 - Eersel, Nederland

En daar ga je dan, met je hele hebben en houden op je rug. Het eerste stukje had ik van tevoren op de kaart al bekeken zodat ik niet moeilijk moest gaan doen op mn mobiel op straat. Bijna bij de afslag klinkt er een harde fluiten, ik kijk om en iedereen zwaait nog n keer. Slik. Ik sla vrijwel meteen rechtsaf en al navigerend op mn tel stap ik nietsvermoedend in een kuil waardoor ik bijna op straat lig! Gelukkig ging t allemaal wel goed, maar dit had al potentieel de kortste Camino poging ooit kunnen zijn.

Loslaten....
na een aantal maisvelden kom ik bij een mooie route langs t riviertjede Beerze uit. Zag er keileuk uit maar bleek al snel tamelijk zompig te worden. Van deze toeristische route afkomen bleek echter lastiger dan gedacht! Uiteindelijk loop ik via Duizel Eersel binnen. Ik kan krijg een app van Stan binnen. Mn roeimaat waarmee ik 3 jaar geleden al had afgesproken dat ik mocht komen logeren op de eerste dag van mn trip. Het bleek dat mn zus en mn ouders bij hem in de voortuin een bord waren komen plaatsen! Wat een verrassing!

Aankomst bij Stan
Zoals kan zien is het net of ik al bijna in Santiago ben🙂.
Na bijgekletst te hebben kon ik n douche nemen. Heerlijk na zo n zweetdag. Na een fantastische avond maaltijd zat ik met Stan, Marjan en zoon Tycho nog na te kletsen toen - surpise - er werd aangebeld en onze oud-coach Anne-lize voor de deur stond WTF! Ze wilde graag nog gedag komen zeggen en was ‘even’ uit Eindhoven komen langsfietsen. Wat ken ik toch bijzondere mensen 🙂.

AL en Stan en MarjanAnne-lize bij Stan!!!!
kreeg een rolletje king mee ter ondersteuning, yes 👍.
Nog zitten kletsen en daarna AL uitgezwaaid. AL uitzwaaien
wat een dag was dit. Super.

1. Peter van Overbeeke:
    11 juli 2021
    Veel plezier en succes Duuk. Let op waar je je voeten zet, en geniet ervan!
    Ik vind het erg leuk om je camino te volgen via je blog.