Op weg naar een pas op de plaats

12 juli 2021 - Diest, België

Vanmorgen om 07:00 uit de veren (letterlijk met mn donsslaapzak). Ik heb wat crème gekregen om mn achillespees tot rust te brengen. Die voelt links wat dik en geïrriteerd aan. Oh ja ook een klein blaartje op mn hiel, nooooooit eerder last van gehad. Het is wat t is zullen we maar zeggen. Ik loop vandaag een korte 20km via Tessenderlo naar Diest. In de stad Diest wil ik een apotheek gaan raadplegen voordat mn pees verder gaat vervelen. Ik krijg vers water mee en zeg Rutger en Kirsten gedag na ze uitgebreid bedankt te hebben.

Dacht ik eindelijk van het suffe kanaal af te zijn, nu gaat t om kilometers spoorlijn. Oh sweet irony.

Ijzeren kompas
In Tessenderlo struikel ik bijna over een imkerbord (speciaal voor Marjo) tegenover de molen. Ook hier imkersMolen
Vervolgens verlaat de route gelukkig de bebouwing en loop ik weer over de GR door velden en bossen met bijna altijd Maria kapelletjes in de buurt. Kapelletje in de velden aan de GR routeAVM

Bospad
In Diest aangekomen ben ik meteen een apotheek binnengegaan. Het advies: ibuprofen (dosis paard 🐎) met een zalf erbij. Daarbij ga ik morgen in de B&B met mn voeten omhoog zitten en vertrek ik hier pas weer woensdag als ik het weer ok genoeg vind gaan met mn pees. Ik eet met de familie mee aan de keukentafel en loop nog even door de tuin en jawel, ik ontmoet Zuske

Zuske
Die loopt altijd weg bij vreemden, zegt eigenaar Johan. Maar goed deze Floofball zat te spinnen bij mij. Even snel mn blog typen en ik ga eens beginnen in het boek van Natasha Pully - The lost future of Pepperharrow.  Daar verheug ik me al dagen op. Waarschijnlijk ligt het boek al binnen 10 minuten op mn neus omdat ik slaap val, maar goed. Ik kijk wel of ik morgen iets post op mn ‘hersteldag’.

1. Marjo:
    12 juli 2021
    Leuk om te lezen weer, Duuk! Imkers :-), en je bent niet langs gegaan om een potje honing te kopen??? Gezellig hoor die poezels, een beetje compensatie voor het gemis van de kiddicats hier. Balen van je achillespees. Hopelijk lukt het met een dag rust om dat weer te laten genezen. Beterschap!
  2. Één van je maten:
    Goedenavond Duuk!
    Sterkte met jouw primaire voortstuwing.
    Dank je wel weer voor het delen van jouw besognes.
    Hans
  3. Anne-Lize:
    12 juli 2021
    Duuk, hoop dat de hersteldag je goed heeft gedaan! Groet, Anne-Lize
  4. Mama:
    13 juli 2021
    Rust geneest moet je maar denken.kus erop.Mama .
  5. Mario:
    13 juli 2021
    Mooi avontuur Duuk! Veel plezier met deze bijzondere tocht.
  6. Paul:
    Geniet ervan Duuk!
  7. Anne:
    14 juli 2021
    Hé Duukie, wat leuk om mee te lezen zo! Ga zo door met schrijven! Bij ons gebeuren ook allerlei dingen: de beheerafdeling heeft per volgende maand 2 keer zoveel klanten en de directie heeft een winstdelingsregeling aangekondigd. Maar eerst nog een stukje lopen!
  8. Nummer 2:
    14 juli 2021
    Lekker bezig Nummer 1. Weet dat je GPS tracker en reisblog inmiddels als vast (?) agendapunt zijn toegevoegd bij de virtuele lunch van The Identity Managers.