Voorlopig laatste log….

17 juli 2021 - Namen, België

Terwijl ik ik hier over een zonovergoten Namen uitkijk realiseer ik me dat het voorlopig wel eens mn laatste entry in escargot-log kan zijn, daarover later meer.
Gisteren begon best ok met de standaard pijntjes en het vastzitten van mn linkerenkel. Daar nam ik al dagen ibuprofen voor. Na een heerlijk ontbijt kreeg ik 4 boterhammen en 3 gekookte eitjes (uit eigen ren) mee op pad. Vandaag zou een lastige klus worden. Tussen Enines en Namen/Namur zit nl geen pelgrims onderdak of camping ⛺️ oid en is het een kleine 30 km doorbuffelen. Na een paar meter ben ik het dorpje uit, eerst nog even wat kattenfoto’s maken:

Le chat

Les chat
Glijdend door de modder op de paden tussen de velden

Patatten zo ver t oog rijkt
Kom ik op het Ravel pad terecht. Een oude spoorweg die omgetoverd is tot wandel/fietspad. Op de Ravel verbindingWeer camino stickers!Ravel is een oude spoorlijnRavel

Onderweg kom ik nog een collega escargot tegen

Escargot!
De weg is prima en het weer ook, niet te warm nog gelukkig. Naarmate de dag vordert begint mijn linkerenkel en de bijbehorende blaar flink de mist in te gaan. Maar ja, je komt niet vanzelf in Namen. De laatste 5 km zijn echt niet grappig meer en na een paar keer flink dalen en stijgen kom ik op mn tandvlees op mn bestemming. Ik maak kennis met Anne-Marie, zij vangt pelgrims op. Nadat ik mijn baggerschoenen buiten uit heb gedaan zie ik het bloed door mn sok komen. In combinatie met de enkelpijn stelt Anne-Marie voor me naar de eerste hulp te brengen. Eerst even douchen om op te warmen (ik heb de hele tijd koude rillingen) daarna naar de ziekenhuispost.
Ik ben natuurlijk geen echt noodgeval dus het duurt even voordat ik "Docteur Abayo" op bezoek krijg. De verpleegkundigen hebben de blaar mee schoongemaakt en er loopt een infectie test. Le docteur maakt er korte metten mee: ontstoken talon (achillespees) en/of enkel, uit te sluiten door een echoscopie en als bonus een ontstoken blaar van 2 x 2 eurostukken. Ik krijg een halve dennenboom mee aan A4tjes variërend van diagnose tot antibiotica recept en verbandmiddelen. De verpleegkundige zwachtelt de betadine pleisers en zalf aan mn enkel en ik ritsel nog ff een chirurgische onderlegger om het bed vanavond betadine vrij te houden. Ik bel Anne-Marie op die me weer komt ophalen. Wat zijn er toch veel goede mensen in de wereld realiseer ik me. Bij het ziekenhuis in Namen
Samen met Marjo neem ik de opties door. Omdat ik maar een paar uur rijden van huis zit besluiten we om de rest van de diagnose en echo, behandeling etc vanuit Eindhoven te regelen. Dat kleine pijntje in mn linkerenkel voor vertrek heeft dus helaas hele grote gevolgen. Wat het gaat betekenen voor mn trip weet ik nog niet. Eerst op herstel focussen en dan vervolgplannen maken.
Rest mij jullie te bedanken voor alle fijne reacties op mijn blog!

1. Nicolette Mijnsbergen:
    17 juli 2021
    Wat sneu en heel erg veel sterkte!!!
  2. Ad Opheij:
    17 juli 2021
    Wat een tegenslag, Duuk. Goed herstellen en dan weer op pad? Het zou mooi zijn. Groet Ad
  3. Arie Kraaijeveld:
    17 juli 2021
    Jammer Duuk. Ik vond het echt een activiteit die bij jouw ondernemende karakter hoort. Mogelijk geneest het snel en kan je met een herboren “onderstel” de draad weer oppakken.
  4. Marjon:
    17 juli 2021
    Wat ontzettend vervelend voor je, hopelijk knapt het snel weer op! Beterschap!!
  5. Paule:
    17 juli 2021
    Ik hoop dat je snel weer verder kunt. Tegenslagen horen ook bij pelgrimeren, maar het moet niet ten koste gaan van je gezondheid natuurlijk. Al die jaren van voorbereiding moeten toch op een of andere manier een vervolg krijgen.
    Nu eerst maar snel naar huis, naar je eigen ziekenhuis en goed naar laten kijken. Hopelijk ben je over een week of 2 weer zo goed herstelt dat je de draad weer op kunt pakken.
  6. Jan K.:
    17 juli 2021
    Sterkte Duuk en hopelijk kun je weer snel op pad.
  7. Leon:
    17 juli 2021
    Balen Duuk! Hopelijk ben je snel hersteld en kun je weer verder met je tocht!
  8. Carl:
    17 juli 2021
    Het zit je niet mee, Duuk.
    Wat ontzettend balen, maar jij weet als geen ander, hoe belangrijk het is om naar je lijf te luisteren. Ik wens je een heel spoedig herstel toe en ik twijfel er niet aan dat jij alle manieren om naar Santiago te komen zult gaan onderzoeken en de best passende voor jou gaat vinden.
    Voor nu even rust en dan op naar het vervolg
    Groetjes uit Rosmalen
  9. Peter en Angela:
    17 juli 2021
    Jeetje Duuk wat een pech, is dit het gevolg van de misstap in de kuil bij vertrek? Wij leven erg met je mee en wensen je veel beterschap en voorspoedig herstel. Op naar poging 2
  10. Vincent:
    17 juli 2021
    Verschrikkelijk balen!! Nu eerst maar volledig herstellen, daarna flink wat proefwandelen in NL en dan weer vervolgplannen maken. Beterschap en we zien elkaar weer.
  11. Nummer 2:
    17 juli 2021
    He verdorie. Ik stel voor dat je voor de zekerheid een dosis kroketten inneemt ter bevordering van het herstel
  12. Één van je maten:
    Hé Makker!
    Da’s nie goe! Begin ik net dagelijks uit te zien naar jouw verhalen, lees ik dat je daarin een onderbreking denkt te gaan aanbrengen…. Heel mijn systeem op straat!

Geniet van een goed herstel! En wat mij betreft
    Pelgrimeer jij gewoon dagelijks verder in deze blog, want jou herstelmoment hoort er toch gewoon bij?

Verder sluit ik me graag aan bij alle reacties hierboven! En hoop ik dat je snel verder kan vanwaar je was gebleven! Heel hartelijke groeten uit Vlissingen, ook aan Marjo en wie weet tot gauw!
  13. Bart:
    17 juli 2021
    Wat vervelend om te lezen duuk! Ik hoop dat je snel weer better bent en het avontuur weer door gaat! Veel beterschap!
  14. Tanja Groenendijk:
    17 juli 2021
    Wat super super balen ! Een goede terugreis en herstel gewenst en we gaan ervan uit dat dit een onvoorziene pauze wordt en we over een tijdje weer kunnen genieten van deze blog !
  15. Ruud Einden:
    17 juli 2021
    Ha Duuk, jou kennende is dit slechts een stapje terug in een reis die alleen vooruit gaat... :-) ik hoop dat je tot nog toe genoten hebt van je reis! Een goed herstel gewenst en fijn dat je Marjo en de Kids weer even ziet... ✌🍀🌝
  16. Stan:
    18 juli 2021
    Owh nee wat balen !! Succes en hopelijk kan je snel verder !
  17. Maya:
    18 juli 2021
    Verdorie dat is even incasseren, het zal wel ergens voor nodig zijn om even bij te komen en dan thuis herstellen en ….. het pad weer oppakken. Het gaat je lukken Duuk, veel beterschap 😘
  18. Bas:
    18 juli 2021
    Da’s balen Duuk. Hopelijk kan je snel weer oppakken waar je enkel je effe op ‘pauze’ heeft gezet. Groetjes, Bas
  19. Paul:
    18 juli 2021
    Spijtig te vernemen, dat je camino gestrand is, Duuk. Wat een pech! Een voorspoedig herstel gewenst, dat is nu het belangrijkste, hopelijk kun je je daarna weer snel richten op het hervatten van je avontuur!
  20. Sicko:
    18 juli 2021
    Zo, dat is een flinke domper Duuk. Ik dacht eens op de route kijken hoe ver je bent, en zag tot mijn schrik de route weer omhoog lopen. Ik hoop dat je spoedig weer hersteld bent.
  21. Jaap Koeleman:
    19 juli 2021
    Tjonge Duuk, wat balen voor je. Hopelijk duurt jouw herstel niet al te lang. Ik volgde jouw blog al enkele dagen, ‘s-morgens nadat ik mijn hond had uitgelaten en aan het eerste bakkie koffie zat. Ik zal voor je duimen dat je op niet al te lange termijn jouw avontuur kan vervolgen. Succes kerel!
  22. Myrna:
    19 juli 2021
    Ah. jammer te horen Duuk. Eerst maar eens goed herstellen daarna kan je de hele wereld weer aan :)
  23. Mike:
    21 juli 2021
    Ohnee voor het weekend klonk alles nog top. En nu lees ik dit… hoop dat je snel hersteld en weer je nieuwe doelen kunt aanpakken. ZET M OP Duuk!
  24. Ellen:
    21 juli 2021
    He Duuk, lees over je nare blessure..ben pas ook bij Annemarie in Namen geweest. Schat van een mens , heel veel sterkte joh en neem eerst je tijd voor herstel !!