Tienen + 16 km

15 juli 2021 - Enines, België

Vannacht ben ik wakker geworden van de slagregens op het zolderraam. Ik ben erg blij dat ik een Chambre d’hôtes heb gereserveerd op ongeveer 16 km vanaf Tienen, want dan weet ik dat ik vanavond weer droog lig. Tussen Tienen en Namen zijn bijna geen overnachtingsplekken te vinden. Nu was een camping voor vandaag toch geen oplossing geweest omdat ik mijn zwembandjes ben vergeten. Met weercode rood 16 km gaan lopen in slagregens vind ik wel ff voldoende afzien. De overnachtingsmogelijkheden zijn echt minimaal in deze contreien maar wildkamperen is deze dagen geen optie. Ik heb wat uitgeslapen, de ergste regen zou dan weggetrokken zijn. Had ik gisteravond een death by (heerlijke) spaghetti, vanmorgen was het death by breakfast! Een hele tafel vol met lekkernijen, broodjes kaas en worst. En ik kon 4 boterhammen 🥪 ontvoeren met kaas er op voor de lunch. Wout gaf ook nog n chocolade reep mee. Toetje! Zijn schoonvader belde net dat zn kelder onder water staat, ik ga mn spullen maar eens pakken. Eerst een trip om uit Tienen te komen, ik vind weer stickers met schelpen er op. Buiten 10-en hebben veel paden te lijden gehad onder de storm. Hele velden dumpten modder op t pad en mn stokken waren geen overbodige luxe. Goed inzetbaar als skistokken bij het gecontroleerd uitglijden.

Natuur vind kavelpad niet aardigKano of wandelpad?
Verder veel velden met uitzichten en vermoeiend lopen door de blubber. Shit, mn schoenen weer helemaal zeiknat. Patatten zo ver t oog rijkt

Vergezicht
Ook ging ik vandaag de grens over; nee niet Frankrijk 🇫🇷,  maar de taalgrens. Euhhh dus wel de Franse taal. Dus die "shit" van zojuist is meteen "merde" geworden 😃

Yep - de taalgrens over!
Ook hier zie ik de restanten van een slapeloze nacht voor veel inwoners. Overal liggen zandzakken voor voordeuren en garages. De nieuwsmeldingen zijn somber over de vele doden en gewonden in België en Duitsland, en ik maak me druk over natte schoenen.
Net voordat ik op mn eindbestemming aankom valt me iets op aan het naambord:E Nine s?Kan je zo E Nine S van maken! Papa-grapje natuurlijk 😀 Na 20 min kom ik bij de b&b aan, op t hoogste punt in de omgeving. Dat verklaart dat bijterige gevoel in mn kuiten. Ik maak kennis met Nicole en John en we drinken gezellig koffie in de keuken. ‘s Avonds eet ik mee: gebakken aardappeltjes met look en 3 eitjes erover; op brood nog wel.

1. Nummer 2:
    15 juli 2021
    Op naar la douce France. Gewoon keihard half België door. Petje af Nummer 1
  2. Één van je maten:
    Bien fait mon ami!
    CHAPEAU
  3. Thore:
    16 juli 2021
    Tijd voor lichtgewicht kaplaarzen!
  4. Wout en Lieve:
    16 juli 2021
    Veel succes op je verdere tocht !
  5. Vincent:
    16 juli 2021
    Je hebt de zwaartst mogelijke gelegenheid 'gekozen' voor je tocht: Corona/Delta én waardeloos weer. Nu maar hopen dat de Belgische Gendarmes je niet om een "Passagier Lokalisatie Formulier" gaan vragen...
    Succes met de komende etappes!!
  6. Taco:
    16 juli 2021
    Goed bezig Duuk!!! Hiervoor schuif ik het voornemen voor een gezamenlijk motor tochtje graag nog even in de ijskast.
    Fijn om middels je verhalen mee te kunnen beleven