Diest - Tienen

15 juli 2021 - Tienen, België

En daar gaan we weer!  Vertrek uit de  B&B vanmorgen na ontbijt. Ik kreeg nog een lunch mee in de vorm van de kliekjes van de vorige avond: heel veel kipfilet met groenten. Mjam. Ik voorzie mijzelf alvast van regenkleding (poncho) met gamaschen. Voor vandaag en morgen kent België code rood. Kinderkampen worden al ontruimd en Spa en Namen staan reeds onder water. Yippee! Als voorbereiding heb ik een ‘vrienden op de fiets’ plek geboekt in Tienen bij Wout en Lieve. Ik kan verzopen aankomen, maar ik kan wel uitkijken naar een droge slaapplaats! De tocht vanuit Diest gaat na een paar 100m reeds over de GR route en mijn benen/schoenen zijn reeds nat van de dauw op het gras. Door de gamaschen blijft het van de bovenkant van mijn schoen tot mijn knie droog. Het is nog even droog als ik nog een paar foto’s kan nemen.

Eerste pad van t pad afSelfie op padUitzicht! Mwoah
Grauw weer, helaas en al snel moet ik mijn poncho aan doen. Het is maar een buitje.... Helaas duurt die tot 15:00 vanmiddag! Ik loop over supermooie kleine paden als mijn pad opeens geblokkeerd wordt; Shit. Shit!
En dan bedoel ik letterlijk Shit, uit de stal. Als ik sta te bedenken hoe ik hier nu omheen moet geraken, kijkt er opeens uit het korenveld een hertje mij aan, met een blik van wtf doe jij hier! Met schofthoogte van wel 1,2m springt ie weg van mij door het wuivende graan, als een dolfijn 🐬 die uit de zee springt verdwijnt zijn hele lijf bijna uit het zicht en met elke sprong zweeft ie majestueus boven de aren. Geen tijd voor foto of video, hier geniet ik live van tot ie uit het zicht is verdwenen. Dan weer verder met het omzeilen van de shit. Ik loop maar door een aantal perenboomgaarden. Hier staan geen hekken omheen, de belofte van een mooie oogst hangt reeds in de boompjes. Met zoveel regen gaat dat goed groeien. Als ik weer stukjes over binnenweggetjes loop, zie ik her en der zandzakken voor deuren van de lager gelegen huizen liggen. Er gaan nog wat zware uren komen voor de mensen hier. Als ik een stukje langs de hoofdweg loop, staat er opeens een klein schuurtje met een aardbeien automaat! Omdat ik mijn lunch al 2 uur geleden in een bushokje op het zitten peuzelen, trakteer ik mezelf op een bakje. Heerlijk zo uit de hand en ik kan even droog staan. Lunch met aardbeien uit de automaat
Dan het laatste stuk naar Tienen door de velden en bosjes, ook in de regen is het erg mooi allemaal! Als ik na een klimmetje mij omdraai kijk ik weer recht een mariakappelletje in.

Mariakapelletje in t veld
Aan het einde van dezelfde weg kom ik een ander kapelletje tegen

Variatie op Mariakapelletje
Als dat je niet doet glimlachen dan weet ik t niet meer.
In Tienen aangekomen bel ik aan en Wout verwelkomt mij hartelijk. Het is een kwartier geleden opgehouden met regenen. Woehahaha. Na een douche spring ik op een geleend fietsje om snel naar het postkantoor te gaan. Ik heb nog geen dag zelf gekookt en ik wil van mijn literfles voor bio-ethanol af samen met het grootste bord en wat klein grut. De ethanol heb ik reeds aan Wout gegeven, kan je prima mee ontsmetten!
Als ik terug ben maak ik kennis met Lieve. Wat een alleraardigste mensen zijn dit, ze hebben de triatlon als hobby en reizen daarvoor de hele wereld rond en winnen ook nog een boel medailles bij elkaar! Heerlijk om bij collega sporters in huis te zijn! Voor avondeten krijg ik het grootste bord pasta 🍝 ooit! En heerlijk! Met veel groenten en ansjovis, olijfjes en kappertjes (Nine?). En dat met glas chouffe erbij, wow. Wait there’s more! Lieve heeft een sportbedrijfje en geeft samen met Wout les tussen 19:00 en 20:00 of ik van de infrarood sauna gebruik wil maken? Ik ga heerlijk mijn spieren  warm roosteren en douche me daarna weer. Lieve en Wout helpen me ook met het aanbrengen van een compeed pleister op mijn hiel wanner ze terugkomen van les en ik krijg nog een speciaalbier aangeboden.  Een abdijbier van de brouwerij de Sint-Sixtusabdij van Westvleteren. Daar mag je je maar 1 x per jaar inschrijven voor 2 kratjes van hun 12 procent triple en ik drink er eentje!!! Om 22:00 ga ik naar mn mandje na een kei gezellige avond. Ik doe een poging om in mijn blog te schrijven maar mijn telefoon valt al snel op mijn neus, ik ben te moe 😴.

1. Marjo:
    15 juli 2021
    Wat een mooie dag was het, ondanks de vele regen. Wauw, dat hert…. En wat een aardige mensen heb je weer getroffen voor je overnachting. Gelukkig sta je niet op een camping ⛺️ nu…. Doe ze de groeten!!!
  2. Één van je maten:
    Goede morgen Duuk!
    Dank weer voor de update. Zalig om de dag mee te beginnen. Jouw stipje op de kaart verplaatst gestaag. Beregoed🐻
    Vandaag 15/7/2021 wordt nog een vochtige dag, maar als ik de hogedrukgebieden op de Altlantische Oceaan zie, gaat hierna de zon schijnen en mag je flink gaan smeren!
    En die Westvleteren, goed bier toch?!
    Wens je weer een dag vol plezier,
    Hans
  3. Jezus:
    15 juli 2021
    Heerlijk om je belevenissen mee te kunnen lezen. Bijzonder mooie momenten. Geniet daarvan en de herinneringen zitten straks in je hoofd, heb je geen filmpje of foto voor nodig! Good goan!
  4. Paule:
    15 juli 2021
    Regen, hertjes die als dolfijnen door het leven gaan en een grote hoop op je pad! Weer een avontuurlijke dag die jij mag toevoegen aan je ketting van belevenissen. En zo rijg en reis je door. En wij gaan steeds een stapje met je mee.
    Je kaart is alleen een klein beetje in de war denk ik want die heeft je twee keer naar Tienen laten gaan? Succes en omdat je niks schrijft over je spier ga ik er vanuit dat die je niet meer plaagt! Door naar de volgende!
  5. Alja:
    15 juli 2021
    Wat een avontuur, nu al. Mooie momenten, kapelletjes, lieve mensen.....
    Aan het eind van je bijzondere reis zou je er een boek over kunnen schrijven.
  6. Ruud Einden:
    15 juli 2021
    Wauw Duuk, wat een geweldige avonturen! Supergaaf! Die mooie momenten in je herinneringen meenemen is geweldig... Daar hoeft inderdaad niet altijd beeld van te zijn... Door je schrijfstijl zie ik in mijn hoofd dat hertje al rondwandelen... 😀 Enjoy #memories...
  7. Nummer 2:
    15 juli 2021
    Tjonge jonge.... Ben je even niet aan het werk krijg je toch nog shit op je pad 😜
  8. Marleen:
    15 juli 2021
    Nou die pasta met ansjovis en kappertjes klinkt voor mij anders als muziek in mijn oren.
  9. Nicolette Mijnsbergen:
    15 juli 2021
    Geweldig dat hertje! En natuurlijk de rest ook ;)