Resumé en plan D?

24 juli 2021 - Eindhoven, Nederland

Om iedereen op de hoogte te brengen van het laatste nieuws hier nog een laatste samenvatting van wat er na Namen gebeurt is.

In Namen ben ik door Martien (roeimaat) opgehaald en die heeft me thuis afgezet. Ondanks de aanleiding was het leuk om weer bij te kletsen. Hierna ben ik eerst maar eens een dagje op de bank gaan bivakkeren met mn poot omhoog. Maandag meteen met de arts afgesproken, testen voor bloedwaardes en een echo gemaakt en rust afgesproken. Ondertussen was ik in mijn hoofd allerlei plannen aan het maken:

- Plan A: Lopen naar Santiago

- Plan B: Fietsen naar de voet van de Pyreneeën en dat verder lopen

- Plan C: Fietsen naar Santiago

Omdat de arts niet negatief stond tegenover (voorzichtig) gaan fietsen ben ik meteen gaan plannen! Wat fietskleding gekocht en mijn fietskleding voorraad doorzocht voor de juiste spullen. Mijn weg/hybride fiets weggebracht voor onderhoud zodat ie weer 2500 km aankan. En rondbellen naar een fiets-ophaal-service waarvoor ik een oud-Theta roeicollega aan de telefoon kreeg. Toeval bestaat wederom niet. In de woonkamer ontstond al een nieuwe krat voor een fietsavontuur, andere tent, brander, pannen etc. Van collega Ruben kreeg ik meteen het aanbod om zijn fietsbagage aanhanger kar te mogen lenen, fantastisch als mensen zo spontaan hun hulp aanbieden.

Afgelopen donderdag 22-7 was de echo gepland. Het viel niet mee om veel info uit de arts te krijgen die het onderzoek deed, maar erg rooskleurig klonk het allemaal niet. Overal in mijn linkeronderbeen trof hij ontstekingen aan, en mijn linker achillespees is 2 x zo dik als de rechterpees. Aangemerkt met een uitroepteken in het onderzoeksrapport. Aangezien de oppervlakte van de (doorsnede v.d.) pees 4 x groter is, is dit niet last-minute ontstaan. Dit heb ik maanden en maanden bij me gedragen maar niet gevoeld als een ontsteking. Pas de laatste 2 weken voelde ik 'iets' zitten ter grootte van een erwt, maar ja, toen zat ik zo in de vertrekmodus.

Vrijdag 23-7 eerst acupunctuur bij Wonny, dat gaf al direct heel veel verlichting - Wow!

Daarna gesprek met de huisarts, en het doorspreken van het rapport: schade aan slijmbeurs, peesschede, pees en peesaanhechting is zeer groot. Ook al voelt nu al iets beter, er is maar een klein beetje nodig om het weer helemaal fout te laten gaan. Fietsen is helaas ook geen optie daardoor. Alles wat ik nu nog ga bewegen zal het herstel in de weg staan.

Conclusie: algehele stop, over een tijdje wat gaan zwemmen en een beetje fietsen.                          Het is in ieder geval helder nu. Het avontuur dat 3 jaar in voorbereiding was is ten einde. In korte tijd al veel dingen meegemaakt die heel bijzonder waren en we weer met andere ogen naar de wereld konden laten kijken. Het is goed om te realiseren om daar dankbaar voor te zijn. Met de directie afgesproken dat de sabatical uren in de pot blijven zitten voor een volgend plan. Omdat ik voor herstel meer dan een jaar ga inruimen is een eerste idee om naar 2023 te gaan kijken. Nu eerst ice/cold-packs gaan kopen om dagelijks mn onderbeen mee te gaan koelen. Rond half augustus heb ik afgesproken weer te beginnen met werken, tot die tijd gaat ook:

- Plan D - motortochtjes maken

in werking treden.

Rest mij om mijn trouwe lezers te bedanken voor alle leuke en lieve berichten die ik van jullie mocht ontvangen. Dat heeft mij heel veel goed gedaan. Ultreia!

1. Jan K.:
    24 juli 2021
    Doe het rustig aan Duuk. Het is zo volgend jaar.
  2. Stan:
    24 juli 2021
    Jemig Duuk wat vervelend !! Volgend jaar Juli ben je weer welkom (eerder natuurlijk ook 😉)
  3. Carl:
    24 juli 2021
    Goh zeg… ik word een beetje stil ervan, Duuk
    Wat een domper voor een prachtige uitdaging
    Pak je tijd inderdaad nu dan maar om te herstellen
    Je hebt je lijf nog heel lang nodig om mooie dingen te gaan doen
    Beterschap en tot gauw
  4. Ad Opheij:
    24 juli 2021
    Wat een teleurstelling na jaren van voor bereiding. Succes met het herstel en tot snel. Groet Ad
  5. Één van je maten:
    24 juli 2021
    Heel jammer dat dit, waar je zo 3 jaar naartoe hebt geleefd, nu zo de mist in gaat.
    Maar ondanks dat het maar een hele korte Camino was, ben je wel veel wijzer geworden over iets wat je al heel lang met jezelf meesleepte.
    En als alles straks onder controle is, kan je de hele wereld weer aan!
    Zalig om weer te mogen denken aan het opnemen van een enorme bak vrije tijd in 2023! Om jaloers op te worden toch?!
    Geniet nog even van de vakantie!!! Tot GAUW! 🍷
  6. Marjon:
    25 juli 2021
    Wat ontzettend jammer, nu eerst maar werken aan een goed herstel en dan plannen maken voor een ander mooi avontuur!
  7. Niels:
    26 juli 2021
    Heel jammer Duuk maar ook fijn om te lezen dat je ondanks de tegenslag mooie herinneringen mee terug hebt genomen. Goed herstel en neem de tijd! Tot binnenkort weer.
  8. Sicko:
    26 juli 2021
    Wat vervelend voor je dat het zo snel afgelopen is. Plan D is een schrale troost. Geniet ervan en rij voorzichtig. ik ben benieuwd wat plan E wordt.
  9. Nummer 2:
    26 juli 2021
    Kwalitatief uitermate teleurstellend nummer 1! Ik hoop dat plan D in ieder geval nog erg veel mooie momenten meebrengt en dat die sabbatical pot in 2023 een mooie invulling krijgt!
  10. Ellen:
    27 juli 2021
    Heel verdrietig voor je , maar bij zo'n groot probleem aan pees kun je niet anders dan stopzetten van plannen. Maar dat is verstandelijk, emotioneel toch hele switch maken na zoveel jaren er naar toe leven.Gelukkig roept het ook veel positieve reacties op en meeleven van vrienden en familie. Jouw tijd gaat heus nog komen!! Sterkte met je herstel !
  11. Bas:
    29 juli 2021
    Hi Duuk, na regen komt altijd weer zonneschijn. Dus blijf plannen maken en pak je volgende moment wanneer het zich aandient.