Welkom op mijn reisblog!

5 juli 2021 - Eindhoven, Nederland

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger! Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis naar Santiago de Compostella. Ik hoor jullie al denken: Escargot? Ik ga in een tijd dat raceauto's en treinen met ca. 300km p/h kunnen rondracen en je binnen 2-3 uur in heel Europa vliegend kan bereiken 'back to basic'. Met een tentje in mijn rugzak waarin (hopelijk) alles zit om self-supporting rond te kunnen reizen, ga ik (vergeleken met alle andere vervoersmiddelen) als een slak, met huisje, door een afwisselend landschap naar het zuiden lopen. Dit alles in de wetenschap dat er al duizend jaren ontelbare Pelgrims dit pad voor mij reeds afgelegd hebben. Het idee voor mn reis staat al meer dan 20 jaar in mij ToDo/Bucketlist rolodex te wachten op het juiste moment. Ik heb meer dan 3 jaar geleden met de directie kunnen afspreken dat ik mijn extra gemaakte uren, 4 per week, mocht opsparen omdat ik een tocht wilde gaan lopen. Dus in 2018 stond vertrek ruwweg op 1 juli 2021 al met potlood in onze agenda's, zodat beide partijen de tijd hadden om voor te bereiden :-) Dus 3 keer knipperen met je ogen en 1,5 covid jaar verder zijn we nu al aangekomen bij juli 2021. Morgen nog even mijn 2e vaccinatie laten zetten en dan vrijdag naar Vessem voor een heenzending bij de Pelgrimshoeve Kafarnaüm. Wat is nu precies een heenzending? Behalve een ritueel om een Pelgrim een voorspoedige reis te wensen weet ik het ook niet precies. Later dus meer hierover!

Kom eens terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s! Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

1. Reislogger:
    4 juli 2021
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Nummer 2:
    7 juli 2021
    Héél veel plezier Nummer 1! Geniet van deze bijzondere reis. Buen Camino!
  3. Ruud Einden:
    7 juli 2021
    Hey Duuk, wat een prachtig avontuur ga je weer aan! Jou kennende heb je overal goed over nagedacht en geregeld! Ik wens je een geweldige ervaring! #herinneringenmaken hartelijke groeten!
  4. Duuk van der Knaap:
    7 juli 2021
    Dankjewel Ruud! Dat doet een mens goed zo'n reactie.
  5. Peter en Angela:
    Hi Duuk,
    Wij wensen jou heel veel plezier en succes met dit avontuur, save travels, Ultreia!
    Peter, Angela en Joris Wellink
  6. Paule:
    Zet hem op Duuk!
    Ik ga je uiteraard hier volgen maar zal via andere kanalen ook zeker op de hoogte blijven.
    Save travels!
  7. Ellen:
    21 juli 2021
    Ha die Duuk , heb je ontmoet helemaal boven in Friesland tijdens jouw oefening voor je camino .Je had volle bepakking en zou per 1 juli vertrekken . Inmiddels ben ik ook onderweg sinds 4 juli met de tent , veel succes en geniet ervan ! Ik nu un Reims